2008-02-18

Malasyian Road Movie Part 1

Hej

Under det kinesiska nyåret var vi lediga ett par dagar från jobbet och jag passade pa att inviga min motorcykel for en längre tur. Resan var mycket spontan och säkerligen illa planerad enligt proffsens standars. Jag hade en liten packning som rymdes i boxen bakpa MC:n. Regnkläder hade jag inte hunnit köpa och verktyg att reparera hojen hade jag heller inga (men det har jag införskaffat nu). Pa en mack I Johor Bahru lyckade jag komma över en enkel turistkarta. Innan resan hade jag dock kollat Google Maps sa jag hade en ungefärlig ide om vart jag ville aka. I korthet kan man saga att motorvagarna sög men de sma djungelvagarna genom palm olje odlingar och områdena runt Mangrove deltat var underbara att cruisa fram pa i si sa dar 30-40 km i timmen. Forsta natten övernattade jag i ett sa kallat "home stay" vilket innebar att man sover hos en Malay familj. Mot kvällning passerade jag en skylt som pekade in mot en samling hus som fick bli det forsta natthräbärget. Nedan en liten film som jag ställt samman med Movie Maker. Ni far ursäkta den pretentiösa tonen och den usla kvaliteten. Allt material ar fran min mobil kamera.

2 comments:

Anonymous said...

Ok, vi bortser från den pretantiösa inledningen. Resten är en ren njutning. Det är precis det här man ska göra när man är utomlands. Åka någonstans och se vad man stöter på. Det verkar ha varit en schysst resa. Några frågor inställer sig dock.

Dålig kvalité - har du bytt till en Nokia? :-)
Verktyg - även om du har dem, vet du hur man fixar bågen?

Pink Moon är en av mina absoluta favoritlåtar. Under vissa perioder så går den på ständig repeat.

Jag har börjat fundera på att ta en tur till Kambodja och Södra Vietnam senare i år. Jag är grymt ressugen. Gå och se "Darjeeling Limited" av Wes Andersson. Bra film som ökar reslusten än mer.

Hans said...

Hej

Darjeeling Limited sag jag pa flyget hit efter julbesoket hemma, mycket cool film.

Det later intressant, jag har faktiskt inte besokt nagan av de landerna trots att jag bott har i snart tva ar, sa om jag fortfarande befinner mig har sa ksulle det vara skoj att samordna nagat.

Jag har faktisk lart mig det grundlaggande och kan spanna kedjan, byta tandstift och troligtvis vajrar om det skulle behovas. Lanade en "Idiots guide to Motor Bikes" pa biblan. Fast de mer avancerade sakerna lamnar jag at verkstan.