2008-06-07

Premiär matchen över: Schweiz - Tjeckien 0-1

Det blev ett mål tillslut om än en aningens slumpartat. Sverkos prickade in 1-0 till Tjeckerna efter en brytning på mittplan och ett snabbt uppspel medan Schweizarna var på väg upp for att anfalla. Två spelare i Tjeckien kom från offside medan målskytten sprang fri från rätt sida. Schweitz förtjänade en poäng efter ribbskottet i 80 minuten. Dessutom fick dom sin enda riktiga stjärna, Frei, skadad. Ingen bra dag for Schweiz.

Allt som allt, nu är EM igång. Forsta målet är gjort och mer lär det komma. Om tre dagar ar det Sveriges tur men just nu väntar Portugal - Turkiet.

For min egen del väntade en irriterande överraskning. Jag hade riktat in mig på att köpa ett online-paket med alla matcher for 19 Euro for hela turneringen. Nar jag loggade in blev jag omdirigerad till Singapores eget Starhub som ville ha 25 Euro per match !! Inte en chans. Istället hittade jag en bra gratis live kanal med skarp bild. Fast får nöja mig med Rumänska kommentatorer :-)

No comments: