2008-04-02

The Wire och Framtiden


Ett par rader bara for att bloggen inte skall gå i graven helt. Vad fan har jag gjort senaste månaderna. Inte mycket. Jag har sett två säsonger av "The Wire" som ar en grymt bra HBO serie om polisliv, droger och kriminalitet i Baltimore. Jag har upptäckt att jag numera uppskattar en bra serie mer an traditionell film. Karaktärerna får tid på sig att utvecklas, historien och personerna blir mer mångfacetterade och ofta ar det både lärorikt och underhållande på en gång.

Vad mer... jag har vart på ett par korta turer över sundet till Malaysia. Mitt paper till ICLS konferensen i Holland i sommar blev accepterat och jag skriver lite ansökningar for att doktorera till olika universitet. Min plan ar att skicka ansökningarna och sedan komma hemmat och jobba med annat i väntan på svar.

Hoppas att ni alla har det bra därhemma och att ni skriver lite på era bloggar (Martin och Ulf) sa man vet vad som händer därhemma. Ha det sa bra. Hans

4 comments:

Anonymous said...

Tjena

Det var på tiden att du bloggade igen. Det står helt still i bloggvärlden. Skulle va kul om du kom hem ett tag. Berätta när du hör något från något universitet.

Anonymous said...

Hej. Boel och jag ska titta på film: Peter Stormare i Varg, med honom själv som varg. Hans första karaktärsroll sen flishuggaren i Largo. Då ses vi kanske i sommar. Sarek: 4-14 augusti, Viveka, Sara, Viktor, Jörn, jag. Hejdå.
Boel hälsar och rekommenderar Flyga drake - The Book och The Movie.

Hans said...

Hej

Vi ses sakert i sommar. Hoppas att ni har det bra darhemma. Nu ar det fredag och jag skall ga hem om en halvtimma.

Hans

Martin said...

Grattis till paperet. Och lycka till med ansökningarna. Välkommen till Stockholm om du har vägarna förbi.