2008-06-01

Sverige - Ukraina. Sista matchem hemma innan EM

Jag bryter loftet att lägga ner bloggen. Med tekniken hjälp kan man få in det mesta på datorn och jag spenderade söndagskvällen med att titta på Sverige - Ukraina via TVU på nätet. "Besvikelse" är väl ett ord som beskriver matchen väl. Jag brukar ibland trösta mig med att det är bättre att förluster kommer innan de stora mästerskapen men dagens match mot Ukraina kändes sa jävla deprimerande. Samma gamla Lagerbäck tristess. Ar förvånad att spelare som Källström och Svensson med flera inte producerade bättre med tanke på konkurrensen. Nu hade de chansen att visa vad de går for. En chans som ingen tog.

Om Sverige spelar sa har under EM och inte går vidare från gruppspelet skall Lagerbäck lopa gatlopp. Om Sverige än en gång åker ut direkt i delfinalerna sa skall han också pryglas. Ett liknande fegspel som i dagen match innebar slutet. Nu är det dag att visa att ni fan kan bättre än sa har.

2 comments:

Anonymous said...

Missade matchen men det verkar inte ha varit någon höjdare. Märkligt nog verkar många experter på TV vara nöjda och tycker sig ha fått positiva besked.

Jag åker iväg till Norge nu i tio dagar och får hoppas att jag kan hitta nån kanal på nåt vandrarhem med fotboll. Det blir Gudbrandsdalen och norska kusten och lavar. Ska bli härligt att komma iväg.

Martin

Hans said...

Tjenare, jag var ocksa forvanad over pressen mesiga reaktion. Fast dom kanse sag nagat som jag missade.