2008-10-23

Regn och storm

Hej igen. Det har regnat och blåst varje dag sedan jag kom upp hit men igår var det dock uppehåll länge nog för att hinna med en promenad på sju kilometer. På väg ner från berget slogs jag än en gång av ytterkustens skönhet. Mörka molnpartier med strimmor av ljus som slår igenom, samtidigt som regnet lägger slöjor över fjällen som omger havet. Över öarna i horisonten kan man se början till en regnbåge. Enligt gammaltestamentlig tro är regnbågen en påminnelse om förbundet mellan G-d och människan.

Jag har lyckat fördriva väntan med filmer och musik så här långt. Har sett:
  1. Pineapple Express: En kommedi av samma gäng som gjort The 40 year Old virgin, Knocked Up m fl. Dom har en ganska skön egen humor stil som jag gillar och Seth Rogan måste ha som mål att ha med marijuana rökning i varje film.

  2. Transiberian: Woody Harelson i en riktigt bra thriller enligt min mening. Utspelar sig på transsibiriska järnvägen.

  3. Journey to the center of the universe: Hade kanske vart mer skoj om man var typ 12 år gammal. hade dock sina stunder.
I övrigt har maskinisterna på norska fiskebåtar gått i strejk med följd att flera båtar ligger kvar i hamn. Det verkar vara lite svårare tider just nu jämför med ett par år sedan. Hoppas att jag hittar något under denna månaden. Om inte kanske det blir hemkost igen.

No comments: